CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Islamic Widget

Wednesday, July 20, 2011

Sapu Tangan Buatmu...



bismillah...

naluriku mengomel...mane perginya ukhuwah..berlapang dada dan sebagainya...!! depanku situasi tegang..Ya Allah ape nak buat ni. Ana xsanggup pegang taklifat banyak2...ana memandang skrin sony ericson..."maaf,walaupun ana xkeje dgn anti lagi,ana rasa mcm xboleh go on.=)maaf."
terkedu...tarik nafas...kumpul semangat...apa salahku...
"ust,teruskan menaip mesej,jgn berhenti,ana perlu tahu status ana dlm prgrm ini"
"ana tarik balik.anti kekal=)."
mudahnya..mata ku bergenang..aku perlu buat sesuatu...

*********************
"bile baca mesej ana, harapnye dgn intonasi yang rendah dan baik,,ana boleh je buat smile,tapi ana muslimat,x molek rasanya. khoir,kalau awan harini cerah, pasti akan mendung esok hari, tapi xmengapa, kerana ianya adalah Rahmat ALLAH.. ana sudah carikan pengganti, harap ust boleh bekerja dengannya. maafkan ana. jazakillah. "
"anti dah hbis fkir ka?"
"sudah"
"sebanyak gumpalan awan di langit cerah, sebanyak itu ana mohon kemaafan, sebanyak bintang di langit gelap,sebanyak itu juga ana nak ucapkan terima kasih=)"semoga Allah balas kebaikan anti."
"terima kasih.barakallahulak. wslm"

************************

aku mencapai bantal oren itu..aku keseorangan malam ini..
3.45am- eh, 'ulya, mcm mane boleh masuk bilik ana?.."tu ade kunci As tinggal kat luar.."
“tadi terkandas kat lrt,contact k.mida,,katanya dye akan amik ana. pehtu kul 4lbey plak, k.min sampai…”…dalam 30minit lepas tu aini muncul di muka pintu… terkejut… kenapa sume dtg ni..aini menerangkan, “kami ade hal"..aku membisu..
9.00am- aku ceritakn kepiluan hati ini...mereka memberi nasihat padaku... tapi aku yang merasa..tetibe umi kol,suh balik.
3.00pm- selamat tiba di rumah,,alhamdulillah...umi tunjukkan sekeping surat yang di dalamnya ada tulisan di atas kain yang mana ditujukan kepada sahabt2 yang xdtg n xsempat tgok pemergian dye…. Nama aku pun ada,,ilyani n ramai lagi… pehtu umi keluarkan satu lagi.. cantik sangt sapu tangan tu,,dengan tulisan bersulam warna hijau…tertera nama Isya Syauqah di atas sapu tgn itu,, antara kata2nya,jaga solat, selawat atas nabi SAW, buat baik pada yang lain, jaga diri,, jadi wanita solehah dan beriman… aku terharu sangat… aku terus masuk rumah sambil air mataku bercucuran….bak air terjun…

Aku buka mata…jam menunjukkan 5.30am..Ya Allah…ape yang cuba Engkau bagitahu padaku… siapa yang bagi sapu tangan hijau tu...??


******************
eh,ada meetg kul 9pg ni.. ku bersiap dan menuju ke center masjid.. tetibe nampak orang pegang sapu tgn hijau tu...sama..cume tiada tulisan...hehe,,ku pun dah lupa sape org tu.. ade suara melaung nama ku dari jauh..aku pusing,,HIJAUNYA SAPU TANGAN ...aku senyum tersipu...

wallahua'lam..=) ana sayang sume sahabat ana...=)


0 comments:

maGhfiRah MU...

maGhfiRah MU...

Islamic Greeting Card

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

************